دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

بهترین دستگاه جوجه کشی برای پرندگان زینتی

يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۰۴:۴۰ ب.ظ

پرورش پرندگان زینتی در منازل در چند سال اخیر بسیار افزایش یافته است و از این رو استفاده از ابزارهای مرتبط با پرورش و تکثیر این طیور نیز در حال افزایش می باشد. در این مقاله به معرفی ویژگی ها و راهنمای اتخاب بهترین دستگاه جوجه کشی برای پرندگان زینتی خواهیم پرداخت .

دستگاه های جوجه کشی از نظر نوع کاربری انها به سه نوع تقسیم بندی می شوند :

- دستگاه های جوجه کشی خانگی

- دستگاه های جوجه کشی نیمه صنعتی و صنعتی

- دستگاه های جوجه کشی بزرگ صنعتی

*** دستگاه جوجه کشی خانگی

این نوع دستگاه های دارای اندازه های کوچکی بوده و امکان حمل و نقل آسان انها فراهم است. از سویی دیگر با توجه به اینکه ظرفیت جوجه کشی در این نوع دستگاه ها کم می باشد، در نتیجه ی قیمت پایینی نیز داشته و برای کاربرانی که در تعداد کم قصد جوجه کشی دارند بسیار مناسب می باشد.

این نوع از دستگاه ها بهترین انتخاب برای جوجه کشی از پرندگان زینتی می باشند و از این رو در بازار این دستگاه های را با عناوینی همچون دستگاه های مخصوص جوجه کشی از پرندگان زینتی می شناسند.

*** دستگاه جوجه کشی نیمه صنعتی و صنعتی :

این دستگاه ها دارای ظرفیتهایی از 100 تا 3000 تخم نطفه دار می باشند که بیشتر برای جوجه کشی از طیور اهلی همچون مرغ ، بلدرچین ، اردک ، غاز و ... مورد استفاده قرار میگیرند.

از این دستگاه ها بیشتر پرورش دهندگانی که دارای مراکز پرورش کوچک هستند استفاده میکنند.

*** دستگاه های جوجه کشی بزرگ صنعتی :

این دستگاه های دارای ظرفیت های بسیار زیاد گاها تا چند صد هزار تخم نطفه دار می باشند. حمل و نقل آنها سخت بوده و گاها با سفارش خریدار امکان نصب آنها به صورت ثابت در داخل ساختمان مد نظر نیز وجود دارد . از این دستگاه ها در مراکز پرورش جوجه ی یک روزه استفاده میشود.

--- کدام دستگاه برای پرورش طیور زینتی مناسب است ؟

همانطور که اشاره کردیم پرورش طیور زنتی با استفاده از دستگاههای جوجه کشی خانگی صورت می گیرد. با توجه به فضای کوچک این دستگاه ها ، امکان کنترل المان های مختلف همچون دما ، رطوبت ، گردش و ... نسبت به دستگاه های صنعتی بسیار آسانتر می باشد. از این رو امکان خارج کردن جوجه از تخم های باارزش طیور زینتی بسیار بالاتر میرود .

در خرید دستگاه های جوجه کشی مخصوص طیور زینتی نکات زیر را در نظر داشته باشید :

- استفاده از سنسور قدرتمند:  استفاده از سنسورهای قدرتمند میتواند تاثیر بسیاری در راندمان دستگاه داشته باشد . از این رو سعی کنید دستگاهی انتخاب کنید که از سنسورهای شناخته شده و گرانقیمت استفاده میکند .

- استفاده از دستگاهی با چرخش 360 درجه : چرخش 360 درجه ی تخم نطفه دار در راندمان دستگاه بسیار موثر می باشد. سعی کنید از دستگاهی استفاده کنید که چرخش تخم در انها به صورت 360 درجه باشد تا حداکثر راندمان را داشته باشید ...

- دارای سیستم تهویه مناسب باشد. سیستم تهویه با توجه به مکان فشرده ای که تخم ها قرار دارند از اهمیت بسیار بالایی برخوردا می باشد و از این رو نیاز است که حتما دستگاهی تهیه شود که امکان تهویه مناسب را برای طیور فراهم کند.

  • دستگاه جوجه کشی هواباتور