دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

از چه نوع هواکشی در مرغداری ها استفاده میشود

دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۴۹ ب.ظ

فن مرغداری ابزاری بسیار مهم در سیستم تولید تهویه سالن های نگهداری طیور می باشد. این نوع از دستگاه ها عمل جابجایی هوای داخل محیط به بیرون را داشته و از این رو می توانند هوای تازه ای در محیط مهیا سازند.

فن های مرغداری دارای سیستم های متفاوتی می باشند که بسته به نوع سالن ها و نوع طیور پرورشی متفاوت می باشند. توجه داشته باشید که استفاده از فن در مرغداری ها امری بسیار ضروری است. تفاوتی ندارد مرغداری بزرگ یا کوچک باشد ، با توجه به حساسیت بالای طیور به تهویه مناسب، باید از فن هایی با ابعاد های مختلف استفاده کرد وگرنه تلفات ، بیماری ها و مشکلات بسیاری برای طیور ایجاد خواهد شد.

در مورد فن مرغداری چند مورد مهم وجود دارد که در ادامه به انها اشاره خواهیم کرد :

- اندازه فن : اندازه ی فن ارتباط مستقیمی با میزان مورد نیاز تبادل هوایی دارد. در سالن های که عرض زیادی دارند ، مشخصا استفاده از فن های بزرگ می تواند دبی هوایی بالاتری را به ارمغان اورد. در عوض در سالن های کوچک ، در صورت استفاده از فن های بزرگ ممکن است برخی از نقاط جابجایی هوایی نداشته باشند.

از این رو اندازه ی فن بستگی مستقیمی به نیاز سالن دارد که باید به صورت کارشناسی و دقیقی بررسی شود .

- دبی هوایی : دبی هوایی همان میزان جابجایی هوا توسط فن می باشد .این مورد ارتباطی مستقیم با اندازه ی فن، نوع طراحی پره های فن و همینطور سرعت چرخش فن در هر دقیقه دارد. عموما دبی هوایی فن هایی با اندزاه ی بزرگ بالاتر از فن های کوچک می باشد . همچنین در صورتی که موتور فن قدرت چرخش بالایی را به فن برساند، میزان هوای جابجا شده نیز افزایش پیدا میکند .این مورد نیز باید در زمان خرید توجه شود .

- بدنه : بدنه فن قسمتی بسیار مهم می باشد چرا که با توجه به قیمت بالای فن های صنعتی، بدنه ای با کیفیت کم می تواند تاثیر بسیاری در کاهش طول عمر دستگاه و در نتیجه وارد شدن خسارت بیشتر به دستگاه شود .از این رو استفاده از بدنه های با کیفیت می تواند میزان طول عمر دستگاه را بالا برده و ارزش خرید ان را نیز بیشتر کند.این مورد بخصوص با توجه به اینکه در محیط های مرغداری رطوبت همیشه وجود دارد اهمیت زیادی خواهد داشت.

بدنه استیل غیرمغناطیسی بهترین بدنه ی ممکنه برای این ابزارها می بشاد. البته بسیاری از تولید کنندگان از بدنه های گالوانیزه با روکش استیل و یا رنگ پودری هم استفاده میکنن که هر دو کیفیت تولیدی بالایی دارند.

پره های حتما حتما یا از استیل نگیر و یا از پلی اتیلن باید انتخاب شوند. الومینیوم نیز گاها در این قسمت ها استفاده میشود که طول عمر کلی دستگاه را به میزان زیادی افزایش می دهد.

فن در کجای سالن باید قرار گیرد ؟

محل قرار گیری فن از چندین جهت اهمیت بالایی دارد :

- خروج مناسب در جهت حرکت : اگر مسیر حرکتی هوا در جهتی باشد که فن هوا را مکش می کند ، بهترین حالت ممکنه برای فن ایجاد خواهد شد. در این صورت هوا از طرفی وارد سالن شده و از طرف مقابل خارج خواهد شد.

- خارج از سالن : از دیگر نکات بسیار مهم قرار گرفت فن ها در منطقه ای از سالن می باشند که در بیرون از سالن در جهت باد قرار نگیرند . در این صورت فشار مضاعفی در جهت خلاف از بیرون به داخل وارد میشود و سبب افزایش مصرف انرژی و کاهش راندمان فن شده وآسیب زدن به دستگاه میشود.

  • دستگاه جوجه کشی هواباتور