دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

کاربرد بالابر مرغداری در خط تولید دان

پنجشنبه, ۴ آبان ۱۴۰۲، ۰۳:۴۰ ب.ظ

تغذیه مناسب یکی از مهمترین موارد در پرورش صحیح طیور می باشد. تغذیه در سنین مختلف متفاوت می باشد اما آنچه که اهمیت بالایی دارد، توجه به میزان کیفیت تغذیه می باشد. به صورت کلی هیچ گاه از دان های معمولی و مجزا برای تغذیه طیور استفاده نمیکنند چرا که مرغ با توجه به هوشی که دارد، در صورتی که از یک دان خوشش نیاید، اقدام به خوردن سایر دان ها کرده و اون دان را نخواهد خورد.

چنین عملکردی سبب افزایش هزینه های تغذیه و جلوگیری از رسیدن تمامی ویتامین ها و مواد معدنی به طیور خواهد شد. بنابراین روشی که برای مقابله با این مشکل پیش گرفته شده است، استفاده از پلت و یا دان های پودر شده می باشد.

در ای روش دان ها توسط یک دستگاه مخصوص آسیاب می شوند، سپس این مواد اسیب شده به وسیله ی دستگاهی به نام بالابر مرغداری به داخل یک مخزن ریخته میشوند

مخزن مذکور دارای همزن بوده و مواد را خوب بهم میزند. در نتیجه ی این امر، یک دان پودری بسیار باکیفیت دقیقا مطالبق با انچه که نیاز دارید در اختیار خواهید داشت. توصیه این است که از ویتامین ها و مواد معدنی نیز در این دان ها استفاده کنید تا کیفیت مواد تولیدی به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

آسیاب مرغداری :

آسیاب مرغداری وسیله ای به منظور آسیب کردن دان می باشد. این دستگاه دارای یک اسیاب می باشند. اسیاب متشکل از چکش هایی می باشد که با توجه به ظرفیت این دستگاه دارای مدل های مختلفی هستند.

اسیاب ها دارای موتوری قدرتمند هستند که با قدرت بالا اقدام به خردکردن مواد کرده و مواد خردشده به میکسر منتقل میشوند.

با توجه به اینکه حجم مواد تولیدی در این دستگاهها بالا بوده و به تناژ میرسد، انتقال مواد از داخل خروجی این دستگاه به ورودی میکسر به صورت دستی امکان پذیر نیست. بدین منظور از دستگاهی به نام بالابر مرغداری استفاده میشود.

بالابر مرغداری :

بالابر دارای یک ماردون می باشد. ماردون به موتوری قدرتمند وصل بوده که آن را میچرخاند. در نتیجه ی این فرایند، مواد از مخرن خروجی اسیاب گرفته شده و به مخزن ورودی میکسر منتقل میشود.

بالابر ها باید بر اساس ارتفاع میسکر انتخاب شوند. از سویی دیگر عمل بالابری دان ها به صورت کاملا اتوماتیک انجام گرفته و نیازی به دخالت اپراتور نیست.

میکسر مرغداری :

میکسر ابزاری به منظور میکس کردن و همزنی مواد می باشد. با استفاده از این دستگاه میتوان مواد خروجی از آسیاب را به صورت کامل و با اندازه های مشخص خرد کرد.

پلت سازی :

دستگاه پلت ساز ابزاری مخصوص می باشد که امکان تبدیل پودر مواد تولیدی به دانه هایی منسجم را دارا می باشد. در این دستگاه مواد پخته شده و به صورت دانه های ریزی تبدیل میشود که مرغ پس از خوردن ان دانه ها تمامی ویتامین ها و مواد معدنی داخل آن را جذب خواهد کرد.

استفاده از پلت بیشتر به منظور حمل و نقل اسان صورت میگیرد وگرنه میتوان به طیور دان را به صورت پودر شده نیز داد. به طور کلی توصیه میشود که هر مرغداری با توجه به ظرفیت مورد نیاز خود اقدام به خریدرای اسیاب میکسر مرغداری کرده تا اولا کنترل تغذیه طیور به صورت کامل در دسترسش باشد و از سویی دیگر بر کیفیت محصولات تولیدی تسلط داشته باشد.

  • دستگاه جوجه کشی هواباتور