دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

یک ماشین جوجه کشی خانگی دارای چه ویژگی هایی می باشد ؟

چهارشنبه, ۴ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۰۰ ق.ظ

یکی از مهمترین ویژگی های ماشین جوجه کشی خانگی اندازه ی کوچک و دقت بالای آن می باشد که این دستگاه را وسیله ای مناسب برای جوجه کشی از طیور زینتی همچون انواع طوطی ها کرده است. طوطی ها در طول سال به مدتی محدود و به تعدادی محدود اقدام به تخم گذاری می کنند که بدین ترتیب ارزش جوجه ی این پرنده را افزایش پیدا کرده است.

برای جوجه کشی صحیح از تخم این طیور نیازمند داشتن دستگاهی می باشد که سنسوری با دقت بالا داشته ، چرخش تخم مناسب باشد ، میزان دما و رطوبت به درستی در اختیار تخم ها قرار گیرد و ... . چنین دستگاهی راندمان بسیار بالایی خواهد داشت. به بررسی دقیقتر این مورد می پردازیم :

- سنسور : سنسور ابزاری به منظور اندازه گیری المان های مختلف می باشد. سنسور دمایی توانایی اندازه گیری دما را دارد و بسته به نوع سنسور میزان دقت و خطای آن متفاوت می باشد . سنسورهای رطوبتی نیز توانایی تخمین میزان رطوبت داخل محیط را بر اساس درصد دارند. همچنین در تعداد معدودی از دستگاه ها نیز از سنسورهای اکسیژن استفاده میشود که میزان اکسیژن و دی اکسید کربن را سنجیده تا هوای سالمی را برای نطفه های داخل تخم ها مهیا کند.

برای درک اهمیت سنسور مثالی را مطرح میکنیم. فرض کنید تخم نطفه دار کاسکو را داخل دستگاه قرار داده اید. تخمی که کمیاب بوده و قیمت میلیونی دارد. این تخم نیازمند دمایی در حدود 37 درجه در دوره ستر می باشد. حال تخم داخل دستگاه قرار داده میشود و پس از چند رو با استفاده از یک دماسنج لیزری دقیق اقدام به تست دما میکنید. دمای بدست امده توسط شما 35 را نشان میدهد در حالی که دمایی که سنسور دستگاه ارائه داده است 37 درجه است. اختلاف این میزان زمانی خود نمایی میکند که دستگاه اصلا اطلاعی از این اختلاف ندارد و در نتیجه دمای داخل محفظه را بالا نمیبرد. در نتیجه ی این امر دستگاه به خوبی عمل نکرده و تخم از بین میرود ! همین 2 درجه می تواند ضرری میلیونی برای کاربران داشته باشد.

سنسور علاوه بر دما در رطوبت نیز بسیار مهم است. رطوبت بخصوص اگر در دوره ی هچر به صورت مناسبی کنترل نشود، جوجه توان شکاندن و شکافتن تخم را به دلیل محکم بودن بدنه ان نداشته و در نتیجه داخل تخم از بین میرود.

- موتور : موتور از جمله دیگر ابزارهای مهم در دستگاه های جوجه کشی خانگی است. این قسمت وظیفه چرخاندن تخم ها روی شانه را دارند . شانه ها چندین نوع بوده که نمونه شانه ی مناسب برای طیور زینتی شانه ای می باشد که امکان چرخش تخم را به میزان 360 درجه فراهم کند. در این چرخش موتور نقش بسیار مهمی دارد. موتور مخصوص جوجه کشی به گیربکس مجهز می شود. این گیربکس چرخش شانه را بدون هیچ ضربه ای به عهده میگیرد و در نتیجه هیچ شکی به تخم وارد نخواهد شد.

نتیجه گیری :

توجه به موارد اشاره شده تنها قسمتی از مهمترین عوامل موثر در خرید دستگاه جوجه کشی می باشد . در مطالب اینده بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

  • دستگاه جوجه کشی هواباتور