دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

پرورش تکثیر بوقلمون

چهارشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۱۲ ق.ظ
پرورش بوقلمون

پرورش بوقلمون و نگهداری از آن

بوقلمون به عنوان یکی از پرندگان بسیار شناخته شده است که از تخم مرغ، گوشت سفید و پرهایش و جوجه کشی استفاده می شود. زیستگاه بومی آن قاره آمریکای شمالی است. بومیان آمریکایی اولین پرورش بوقلمون هایی هستند که قبل از اینکه در سرتاسر جهان پخش شوند بوقوع می پیوندند.

جهان دارای حدود ۲۳۰ میلیون بوقلمون است که بیش از یک سوم آنها در ایالات متحده زندگی می کنند. اتحاد جماهیر شوروی سابق دارای مقام دومین در پرورش بوقلمون است و سالانه حدود ۴۸ بوقلمون را پرورش می دهد. ایتالیا سومین کشور جهان است و سالانه حدود ۲۳ میلیون بوقلمون را پرورش می دهد بوقلمون یکی از محبوب ترین غذاهای آماده شده در موارد خاص، مخصوصا در غرب، غذای رسمی در شب کریسمس می باشد.

نژاد بوقلمون

سبک: این نژاد با تولید تخم مرغ های فراوان مشخص می شود، در حالی که تخم مرغ های بزرگ بزرگسالان بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ تخم مرغ و براساس وزن طبقه بندی شده، وزن بوقلمون نر بین ۸ تا ۱۱ کیلوگرم و بوقلمون ماده بین ۵ تا ۶ کیلوگرم است.

نژاد متوسط : وزن بوقلمون نر بین ۱۴ کیلوگرم تا ۱۶ کیلوگرم و وزن بوقلمون ماده بین ۷ تا ۹ کیلوگرم و معروف ترین انواع سلسله هلندی و پناهگاه های سیاه است.

نژاد های سنگین : وزن آن در بازاریابی، پس از ۱۸ هفته، حدود ۱۴ کیلوگرم و معروف ترین نوع این کشف برنز و بالتسویل است.

 

پرورش بوقلمون

 

مراحل پرورش بوقلمون

مرغداری : بوقلمون ها در مرغداری های مرغ قرار می گیرند، اما بوقلمون ها حدود پنج برابر بزرگتر از مرغ است. از آنجا که بوقلمون تمایل به خوابیدن دارند، آنها باید فضاهای گسترده ای را احاطه کرده و دیوارهای بالا را با چترهایی برای محافظت از بوقلمون از اشعه ها مضر خورشید تهیه کنید.

غذا : نژاد های سنگین معمولا حدود ۳۵۰ گرم غذا در روز مصرف می کنند، در حالی که بوقلمون های سبک حدود ۲۵۰ گرم در روز مصرف می کنند.

تولید مثل : قبل از شروع فصل واکسیناسیون بوقلمون، یک باند ضخیم از پارچه باید در پشت و دو طرف قرار داده شود تا از زخم شدن دستگاه تناسلی بوقلمون نر در حین واکسیناسیون محافظت کند. برای اطمینان از موفقیت کود دهی و تولید تخم مرغ های بارور، نر و ماده باید در محل جداگانه یک بار در هفته یا یک بار در هفته انجام گیرد.

شرایط مرغداری : محل نگاه داری بوقلمون باید از چوب ساخته شود، مقدار کمی از نی، گاهی اوقات با تراشه های چوب تمیز، برای تخمگذار تخم مرغ ها جایگزین می شود. بهتر است جمع آوری بیش از یک بار در روز برای جلوگیری از شکستن آن. مانند بقیه پرندگان، وزن تخم مرغ های بوقلم از ۸۰ تا ۹۰ گرم و دوره انکوباسیون ۲۸ روز است.

  • دستگاه جوجه کشی هواباتور