دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

پرورش و نگهداری از مرغ

چهارشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۸، ۰۸:۳۴ ق.ظ

قبل از هر چیزی سالن پرورش مرغ باید از نظر تجهیزات گرمایشی، سرمایشی ، تهویه و بهداشت کاملا بهینه شده باشد تا محیط پرورشی به محل مناسبی برای آرامش و رفاه جوجه های یکروزه تبدیل شود. ضد عفونی کردن کف بستر و آماده سازی کف بستر با پوشال های مقوایی، خاک چوب، سبوس برنج و کاه، از اولیت های اساسی است که هر پرورش دهنده ای ملزم به رعایت آنهاست چون مکانیزیم دفاعی جوجه ها آنقدر ضعیف است که با کمترین نابسامانی و آلودگی های موجود در کف بستر به خطر می افتد. محل نگهداری جوجه ها باید طوری طراحی و عایق بندی شوند که، ورود هر پرنده، جونده و حشرات موذی به داخل آن نفوذ ناپذیر باشد. بهداشت و برقراری امنیت زیست محیطی از مهم ترین و اساسی ترین مراحل برای سازماندهی مزارع گوشتی است و در واقع اولین قدم برای پیشبرد مقاصد پرورشی است.




سعی کنید تراکم گله پرورشی بیش از مساحت محل نگهداری آنها نباشد ( یک فضای ۱۰۰ متری برای ۱۰۰ قطعه جوجه یکروزه کفایت می کند) در غیر این صورت بازه اقتصادی کمتری خواهد داشت و راندمان بهره‌وری از آنها کاهش می یابد.

خرید جوجه‌

نژادهای مختلفی از جوجه گوشتی وجود دارد که عبارتند از : جوجه های گوشتی راس، جوجه های گوشتی پلاس و جوجه های گوشتی کاب ، از این دسته اند.

نکاتی وجود دارد که به پرورش دهنده ها در امر خرید جوجه های گوشتی کمک می کند. به این موارد توجه کنید:

  • آنها را از مزارعی خریداری کنید که از سلامت گله اطمینان حاصل کرده اید.
  • نژادهایی را بخرید که از توان بالقوه بالاتری برخوردارند.
  • از عدم بیماری جوجه ها مطمئن باشید.
  • سعی کنید جوجه هایی را خریداری کنید که سن مشترکی دارند.

در این قسمت از مقاله تک تک مواردی که اساس کار پرورش جوجه های گوشتی است را شرح داده و مورد ارزیابی قرار می دهیم تا هر پرورش دهنده ای با اتکا به این مسائل قادر به سازماندهی امور پرورشی باشد.

  • دستگاه جوجه کشی هواباتور