دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

مرغ

دوشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۱ ق.ظ

پرورش مرغ با استفاده از جوجه های یکروزه

قبل از هر چیزی سالن پرورش مرغ باید از نظر تجهیزات گرمایشی، سرمایشی ، تهویه و بهداشت کاملا بهینه شده باشد تا محیط پرورشی به محل مناسبی برای آرامش و رفاه جوجه های یکروزه تبدیل شود. ضد عفونی کردن کف بستر و آماده سازی کف بستر  با پوشال های مقوایی، خاک چوب، سبوس برنج و کاه، از اولیت های اساسی است که هر پرورش دهنده ای ملزم به رعایت آنهاست چون مکانیزیم دفاعی جوجه ها آنقدر ضعیف است که با کمترین نابسامانی و آلودگی های موجود در کف بستر به خطر می افتد. محل نگهداری جوجه ها باید طوری طراحی و عایق بندی شوند که، ورود هر پرنده، جونده و حشرات موذی  به داخل آن نفوذ ناپذیر باشد. بهداشت و برقراری امنیت زیست محیطی از مهم ترین و اساسی ترین مراحل برای سازماندهی مزارع گوشتی است و در واقع اولین قدم برای پیشبرد مقاصد پرورشی است.

نژادهای مختلفی از جوجه گوشتی وجود دارد که عبارتند از : جوجه های گوشتی راس، جوجه های گوشتی پلاس و جوجه های گوشتی کاب ، از این دسته اند.

نکاتی وجود دارد که به پرورش دهنده ها در امر خرید جوجه های گوشتی کمک می کند. به این موارد توجه کنید:

  • آنها را از مزارعی خریداری کنید که از سلامت گله اطمینان حاصل کرده اید.
  • نژادهایی را بخرید که از توان بالقوه بالاتری برخوردارند.
  • از عدم بیماری جوجه ها مطمئن باشید.
  • سعی کنید جوجه هایی را خریداری کنید که سن مشترکی دارند.

در این قسمت از مقاله تک تک مواردی که اساس کار پرورش جوجه های گوشتی است را شرح داده و مورد ارزیابی قرار می دهیم تا هر پرورش دهنده ای با اتکا به این مسائل قادر به سازماندهی امور پرورشی باشد.

اگر می خواهید رشد جوجه ها را سرعت بخشید، بهتر است اجازه دهید که آنها به صورت آزادانه از دانخوری ها تغذیه کنند همچنین از فاکتورهای غذایی استفاده کنید که؛ مملو از پروتئین، ویتامین، املاح و مواد معدنی، کلسیم، فیبرهای انرژی زا و بسیاری از مکمل های غذایی دیگر است. این ها غذاهایی هستند که در رشد و سلامت جوجه ها نقش بسیار مهمی دارند. تنظیم فرمول تغذیه هم باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد و به اندازه کافی در اختیار گله پرورشی قرار بگیرد. اگر مواد مغذی بیشتر از مقدار تعیین شده باشد، نه تنها فشار متابولیسمی گله را افزایش می دهد بلکه به نوعی هدر دادن سرمایه هم محسوب می شود. کمبود مواد مغذی هم ، رشد گله را به تاخیر می اندازد و مکانیزم دفاعی آنها در برابر بیماری ها آسیب پذیر می شود.

https://www.hovabator.ir/growing-native-chickens.html

  • دستگاه جوجه کشی هواباتور